Friday, April 2, 2010

...GUGUR DAUN YANG TERTULIS NAMA TERPILIH...

Tanda ini juga berlaku pada waktu Asar. Pusat akan terasa berdenyut-denyut. Bagi yang sedar dia akan tahu , bahawa dalam 40 hari lagi masa dia akan sampai. Masa ini daun yang tertulis nama yang dah sampai waktunya gugur pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT. Pokok yang disebutkan bukanlah seperti pokok yang dibayangkan di bumi ini. Kita anggaplah ia seperti daun tetapi “daun” tapi daunnya lebih hebat dari daun di bumi ini.

“Daun” ini yang tertara namanya yang akan “pulang” itu akan dipungut oleh Malaikat maut. Malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mula membuat persediaannya untuk "menjemputnya" kembali. Dan malaikat ini akan sentiasa ikut orang yang akan "pulang "itu, kemana sahaja dia pergi. Kadang kala akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas lalu dan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akan bingung seketika.

Malaikat maut ini hanya seorang tetapi kuasanya untuk mencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya. Pada saat akhir nafas orang yang akan dijemput itu, malaikat maut akan sentiasa bersamanya sehingga hari yang ditunggu-tunggu tiba. Allah SWT telah mengamanahkan malaikat maut untuk menjemput orang-orang yang Dia sayangi. Tidak kira dalam keadaan yang baik ataupun buruk. Saat itu berpisahlah insan terpilih itu meninggalkan teman, keluarga, guru, saudara-mara dan kehidupan di dunia yang fana ini. Kematian dan kehilangan itu pasti.

Sedarlah kita, semua bersama kita ini adalah pinjaman semata-mata. Pemilik mutlaknya hanyalah Allah Yang Esa. S
ampai satu saat Allah akan menuntut semula setiap satu yang dipinjamkan kepada kita.

Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Kali

1. Aku rumah yang terpencil, maka akan senang dgn selalu membaca Al-Quran.

2. Aku rumah yg gelap, maka terangilah aku dgn selalu sembahyang malam.

3. Aku rumah penuh tanah dan debu, bawalah amal soleh yg menjadi hamparan.

4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.

5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nankir, maka banyaklah bacaan "Laa illallah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

Wallahualam..



Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

2 comments:

  1. Ada tak dalil sahih yg menyentuh tentang daun ini?

    ReplyDelete