Wednesday, November 24, 2010

...INSYAALLAH....

video

..Beautifull Song from MAHER ZAIN..

MySpaceMySpace
Everytime you feel like you cannot go on
 You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way

p/s : lirik yang sangat memberi motivasi....
MySpaceMySpace


Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

Tuesday, November 23, 2010

...HARI INI AKU SEORANG GURU...

.:::Assalamualaikum.....

Tanggal 22 November 2010 aku betul-betul digelar guru...
Betul2 aku rasa nak jadi cikgu bila dapat surat penempatan untuk GSST(Guru Sandaran Siswazah Terlatih)..
Walaupun surat tu hanya beberapa helai je yg tak terasa pun berat ye sepatutnya..
tapi hari ini aku dapat rasa kan berat ye....
Tetiba terfikir....
Wahhh...aku menjadi seorang guru..
Sebelum2 ni org panggil jg cikgu...tapi pra guru...baru nak belajar jadi guru...hekk3..
orang panggil cikgu gak...tapi cikgu praktikal...baru nak aplikasikan teori...
Tapi hari ini aku digelar guru permulaan...
Bermula la saat-saat untuk menjadi seorang guru....

Ya Allah...
Kuatkan semangat ku untuk mendidik diriku..
Tabahkan hati ku untuk mendidik hamba-hambamu..
Cekalkan jiwa ku untuk menghadapi dunia seorang guru...
Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

Tuesday, November 16, 2010

...MEMAAFKAN UNTUK KETENANGAN....




Kata-kata yang menarik :

Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang
yang pernah melukai hati kita..
Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah
kita dapat mengubati hati kita yang terluka..



Pesanan yang Menarik :

Dr. Haji Mohd Fadzillah Kamsah pernah berpesan :
Setiap kali sebelum tidur, MAAFKANLAH semua orang yang melakukan kesilapan kepada kita pada hari itu atau hari-hari sebelumnya. Moga kita bangun di hari esok tanpa musuh.


Sebuah Sajak yang Menarik :

Maafkanlah… andai hatimu pernah disakiti
Maafkanlah… andai hatimu pernah dilukai
Maafkanlah… andai hatimu masih dilukai
Maafkanlah… andai hatimu tetap dilukai
Biarlah Tuhan yang membalas semua perbuatan yang melukakan hatimu

Pohonlah maaf… andai kau pernah melukai
Pohonlah maaf… andai kau pernah menyakiti
Pohonlah maaf… andai kata-katamu melukakan insan lain
Pohonlah maaf... andai bicaramu menyebabkan tangisan insan lain
Pohonlah maaf... andai perbuatanmu menzalimi jiwa yang terluka

Kadang- kala kesalahan insan lain kita sering peka berbanding kesalahan sendiri..
Ya ALLAH.. 
Jadikanlah ku seorang yang pemaaf..
Jadikan ku juga seorang yang sedar kesalahan ku agar aku tidak menyakiti orang lain..
Agar orang lain turut bisa memaafkan kesalahan ku...
Aminn..
MySpaceMySpace

Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

Wednesday, November 10, 2010

...PENCURI HATI...


Suka tengok gambar ni....
MySpaceMySpace
Mereka saling menjaga antara keduanya....
Bukankah ia indah demi Allah...
MySpace
Ya Allah...
Sejauh mana iman kita nak menghadapi semua ini....
kadang-kadang kita terleka, terlalai...
tanpa sedar cinta kita kepada Allah s.w.t. semakin berkurang....
MySpace
Patutnya kita perlu ada rasa malu untuk berhadapan denganNya...
Kerana Dia yang Maha Memiliki Cinta...
Cinta kita kepada manusia ini adalah milikNya...
Kerana kita mencintai hambaNya...
MySpaceMySpace
Cinta yang sejati hanya cintakan Illahi..
cinta setulus hati cintakan ayah bonda...
MySpace
Namun cinta yang lain???
Cinta itu perlu digandingkan dengan iman...
Cinta dan keimanan laksana kedua belah sayap burung....
Keduanya saling mendokong untuk terbang tinggi....
><span class=
Dari anas ra.. Dari Rasulullah bersabda:
" Ada 3 perkara bagi orang-orang yang memiliknya dan merasakan manisnya imannya, iaitu mencintai Allah dan Rasul-Nya melebihi segala-gala, mencintai seseorang hanya kerana Allah, dan enggan utk kafir setelah diselamatkan Allah daripadanya sebagaimana enggannya kalau dilemparkan ke dalam api." (HR. Bukhari dan Muslim)
MySpaceMySpace
Allah turut memuliakan mereka yang saling mencintai dan bersahabat kerana Allah,
yang membuat para Nabi dan Syuhada' merasa iri hati terhadap mereka.

Ini adalah diriwayatkan oleh Nasaie dgn sanad Abu Hurairah ra,
Rasulullah bersabda:
"Disekeliling Arasy, terdapat mimbar-mimbar dari cahaya yang ditempati oleh suatu kaum yang berpakaian dan wajahnya bercahaya. Mereka bukanlah para nabi dan syuhada', tetapi para nabi dan syuhada' merasa iri hati terhadap mereka." Lalu para sahabat bertanya: "Wahai Rasulullah, beritahulah tentang mereka.." Baginda bersabda: "Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai, bersahabat, dan saling mengunjungi kerana Allah.."
MySpaceMySpace

Ya Allah...kurniakan kepada kami CINTA terhadapMu dan CINTA kepada mereka yang mencintaiMu, dan apa sahaja yang mendekatkan kami kepada CINTA MU, dan jadikan CINTA MU itu lebih berharga bagi kami daripada air yang sejuk bagi orang yang dahaga....Aminn...

MySpaceMySpace
Tata...


MySpace
Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

Sunday, November 7, 2010

...SETIAP BERLAKU PASTI ADA HIKMAH...


salam...MySpaceMySpace
nak cerita....perkara yang berlaku seminggu yang lalu pasti ada hikmah...
mula2.. ditakdirkan interview kawan-kawan bertindan dengan hari yang sangat ditunggu-tunggu sebagai seorang pelajar iaitu konvokesyen......
MySpace
setelah berusaha telepon sana sini..akhirnya interview diorang dapat tukar tarikh.....rase la lega sekejap diorang...tapi....seminggu kat kedah tu bukan hari yang mudah.... ye lah diorang (shima pahang, shima jb dan nurul) busy nak uruskan pengesahan-pengesahan yang macam2 tuk persediaan interview......

MySpaceMySpace
kami berjalan ke umah nurul di baling....
Nurul seolah2 diuji lagi dengan konflik keluarganya......
rase mcm tak seronok pula...
ye la bila kawan ada masalah.....
MySpaceMySpace
tapi alhamdulillah...merasa gak pusing satu kedah....
dapat singgah baling..singgah pendang....
semua ni satu yang menyeronokkan sebenar ye bila dikenang...
MySpaceMySpace
keesokan hari kami diuji dengan keta berlanggar ngan tiang belakang...
ni suma sebab hari tu hujan lebat sangat.....
.
MySpaceMySpace
akibatnya kami terpaksa berurusan dengan bengkel ketuk-ketuk keta ni...
shima selaku yang berurusan dengan 'encik' bengkel tu...
kebetulan hujan turun tanpa henti selama 2 hingga 3 hari....
jd 'encik' kat bengkel tu kate kena makan satu hari gak la nak repair suma...
ye la...da ketuk..nak kena la simen...pahtu kena la cat...
takut tak kering cat ye tu...
MySpace
tunggu punya tunggu kena la bayar kat 'encik' bengkel tu dalam rm 350...
cian kat shima pahang...(moga dia dikuatkan semangat...)
MySpaceMySpace
pahtu nak jdkan cerita.... hujan makin lebat...
air makin naik...banjir makin melimpah...
sehinggakan terputus hubungan antara org diluar dengan UUM...
MySpaceMySpace
jd ye..konvokesyan pada 2hb november terpaksa ditangguhkan ke tarikh yang tak tahu bila.... hari yang dinanti2 setelah segala perkara berlaku tidak dapat dijalankan akibat bencana....
sedih ye sebab semua ni melibatkan keluarga datang jauh-jauh.......
MySpaceMySpace
Namun rasa syukur ada kerana sempat bersama kawan-kawan selama seminggu....
Sempat bergambar dengan jubah konvokesyan...
MySpace
Tapi cuma dengan Shima pahang, Shima Jb, Nurul dan Aiman...
tak sempat jumpa kak huda, kak ieda, zue, kak rid dan yang lain2...

MySpaceMySpace
Ya Allah...pasti ada hikmah atas semua yang terjadi ini...
pasti semua ini menjadikan hambaMu ini kuat menghadapi ujianMu...

MySpaceMySpace
Amin.....
Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")