Sunday, May 29, 2011

...PANGGILAN-MU...


Inilah saya ketika zaman kanak-kanak... Alhamdulillah, kini umur ku 24 tahun... Masa berlalu tanpa menunggu sedetik waktu... Makin bertambahnya umur kita makin hampirlah kita ke arah kematian...

Syukur ke hadrat Illahi, Tuhan masih lagi memberiku peluang untukku bernafas di muka bumi mu ini, menuntut ilmu di 'sekolah' Mu, bekerja di 'tempat kerja-Mu', menikmati kehidupan yang baik dalam kehidupan duniawi Mu ini...

Tatkala berhadapan dengan seseorang yang sedang menghadapi saat-saat akhir kehidupannya, hati ku mula hiba dan sayu...

Adakah aku sudah menggunakan setiap bilangan umur ku dengan taat kepada suruhan-Mu??

Adakah aku mendapat keberkatan setiap saat kehidupan ku ini???

Adakah aku seorang yang baik pada pandangan Mu??

Adakah aku layak untuk syurga-Mu??

Apakah yang selayaknya untukku di akhirat mu???



Ya Allah...
Sesungguhnya aku takut kepada-Mu..
Namun aku masih mahu mendekati-Mu..
Tetapi aku sentiasa leka, cuai dan alpa dengan nikmat-Mu..
Tanpa aku sedari, aku jauh dari-Mu...
Aku makin jauh dari-Mu...

Ya Allah..
kurniakan keberkatan dan rahmat sepanjang usiaku..
Ikhlaskan hatiku dalam beramal..
Jadikan seorang aku hamba yang benar-benar bertaqwa..
Berikanlah kebaikan untuk ku di dunia dan akhirat-Mu..
Temukan ku juga jodoh dengan suami soleh yg membahagiakan aku dunia dan akhirat..

Ya Allah..
Apabila Engkau 'memanggilku' ambillah aku dalam keadaan Khusnul Khotimah dan sempatkanlah aku mengucapkan kalimat "LA ILAHA ILLALLAH"
Sesungguhnya aku rasa takut akan nearaka Mu.....
Amin..

Terima Kasih Sudi Baca Perkongsian Saya (^_^")

No comments:

Post a Comment